Silky stockinette Haruni

Jag skrev ju när jag varit på mitt första stickcafé att jag köpt ett silkes/merinogarn som jag ville göra en modifierad Harunisjal i. Ja, i alla fall, nu har jag börjat med den! Det är riktigt härligt att sticka i silke, men tråkigt att bara sticka slätstickning. Längtar till blomkanten. Så här ser Litet Nystans sjal ut, som är stickad i samma garn som jag stickar i. Det var av henne jag blev inspirerad att köpa garnet och göra sjalen av. Min kommer inte se exakt ut som hennes, dock.







I was writing about my first KAL ever, and told you about the silk/merino yarn of which I wanted to make a modified Haruni shawl. Anyway, I've started knitting it! It's a pleasure working in silk, but kind of boring only knitting in stockinette. I'm longing for the flower border. This is how the shawl looks made by Litet Nystan. She made it in the same yarn as me, and actually was the one who inspired me to buy the yarn and make the shawl out of it. Mine won't look exactly the same as hers, though.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0