A little trip

Hade lust att åka till mormor och morfar, så jag gjorde det! Vi tittade på mormors gamla tidningar med stickbeskrivningar från 60-talet. Underbart! Scannade in massor och tog med mig hem så jag kan försöka sticka upp något av det. Hann med hur mycket som helst på min Miss Galloni också :) Nu har jag börjat med den andra ärmen. Snart klart! Satt igår i det vackra vädret och stickade. Brände mig lite på axlarna (aj!).

Den här är från Damernas Värld 1967




This is from Damernas Värld from 1967

Got an urge to visit my grandparents, so I did! We looked through my grand mother's old magazines from the '60s with knitting patterns. Wonderful! I scanned them and took them home, and will try to knit at least some of the patterns. I'm almost finished with my Miss Galloni now, too. I've started with the second sleeve now. Nearly finished! Yesterday, I sat in the beautiful weather and knitted. Burned my shoulders (ouch!).

Kommentarer
Postat av: Paige

Wow! Those vintage patterns look like fun!

2010-05-17 @ 18:05:15
URL: http://www.paperstarfish.prettyposies.com
Postat av: Frida

Oh, den klänningen skulle jag vilja ha, men jag vet inte om jag skulle orka sticka den. :)

2010-05-17 @ 21:53:57
URL: http://dollybob.blogspot.com
Postat av: Eleni

Herregud vilken snygg!

2010-05-19 @ 09:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0