Blossoming flowers

Nu vet jag hur trädgårdsmänniskor känner sig väntandes på att deras med omsorg skötta blommor ska blomma efter en lång vinter. Nu efter jag vet inte hur många varvs slätsticking får jag äntligen börja sticka blommönstret! Har stickat halva blommorna, och det blir så vackert :) Men lång tid tar det på de aviga varven... Jag trodde jag skulle hinna sticka klart den tills en grillning på tisdag, men jag tror det är något optimistiskt. Men till midsommar kanske?







Now I know how garden lovers feel waiting for the flowers to blossom after a long winter. After I don't know how many rows of stockinette I finally get to knit the flower pattern! I've knitted the first half of the pattern, and it's so beautiful! But the purl rows are taking a long time to knit... I thought I would be finished with the shawl before this barbeque on tuesday, but I think that's quite optimistic of me. Midsummer perhaps is a better estimation.

Kommentarer
Postat av: Inger P

Heja på! Det kommer att bli fint det där. //IP

2010-06-14 @ 19:59:59
URL: http://ingpet.blogspot.com
Postat av: emma

Fagott :)

2010-06-14 @ 20:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0