Vinterns första vantar

Är klar med min Sagrantinosjal (fast oblockad). Köpte ett till Noro Kureyon Sock garn i samma färger och gör Smagradi Mittens av Liisa Lallukka också.

Köpte trästickor för en gångs skull, men är lite orolig att de ska brytas av. Det känns som att sticka med plockepinn. Blev ännu mer misstänksam när jag märkte att jag fick 6 stickor istället för 5. Men med min (o)vana att tappa bort strumpstickor så är det nog bara bra.

Det var längesen jag stickade med två färger, och det märks. Det trasslar och trasslar, även om jag lagt garnet i olika burkar som jag märkt med A och B så jag ska hålla koll på dem. Båda ligger i den vackra gamla korgen min mormor gett mig :)

Här börjar ribbstickning med två garner.

Här börjar ribbstickningen med två trådar.

Kommentarer
Postat av: Eleni

Jag har stickat färdigt mina årets vantar faktiskt, måste säga att jag diggar ditt garn McTildzZz

2010-02-06 @ 18:48:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0