Vårladdning

Har fyllt på garnförrådet med lite nya grejer.

Köpte garn till Miss Galloni Shrug som jag har velat göra sedan jag köpte The Knitter nummer 16 som hade den på framsidan. Måste bara köpa stickor nu, efter att ha stickat provlappen inser jag att jag inte har 3 mm 60 cm rundstickor. Känns som att man bara köper fler och fler stickor, men man har aldrig det man behöver.

Ska använda det garnet som anges i beskrivningen, men till kontrastgarnet ska jag använda ett... wait for it... mjölkgarn! Jag hade aldrig hört talas om något liknande, men det är alltså ett garn som är gjort av mjölkprotein. Jag tycker t om det känns lite som vispad grädde.




Köpte också ett ullgarn från Evilla. (allt det här är köpt p g a Marias Garns rea. Då kan man ju inte hålla sig.)

Har äntligen börjat förbereda för att sticka klart mammas bolero. Det är lite slutkonstruktion kvar, sedan kan mamma få bli ännu finare i den :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0